Bebis uppväckt från de döda i sjukhuskapell

image
Dr Aurelio Filipak, förundrad. Foto från The Sun

Nu ska ni få höra nåt coolt.

Washington Post, The Sun med flera berättar om hur en nyfödd flicka i Brasilien dödförklarades och skulle tas till bårhuset av en sjuksköterska, men denna lämnade henne istället på altaret i sjukhuskapellet. Tre timmar senare andades och rörde sig flickan, till familjens stora glädje och förvåning.

Bebisen, Yasmin Gome, föddes levande men dog kort över födseln. Sjukhuspersonalen ägnade en timme åt att försöka uppväcka henne men förgäves. Alla instrument de hade visade att andning och hjärtslag var helt borta.

Sjuksköterskan Ana Claudia Oliveira fick i uppdrag att ta kroppen till bårhuset, men förmådde det inte utan lade den i en låda och bar den till kapellet. Hon berättar: ”Jag kan försäkra dig, barnet var dött. Hennes pupiller reagerade inte på ljus. Alla tecken pekade på frånvaro av liv. Jag såg det med mina egna ögon. Hennes kropp var helt blå, totalt död.”

Tre timmar senare gick barnets farmor/mormor Elza Silva till kapellet med en representant från en begravningsbyrå för att hämta kroppen. Då sparkade bebisen med egna benet. De tog henne till hennes föräldrar och jublade ”Hon lever, hon lever!”

Läkaren Aurelio Filipak, som hade undertecknat  Yasmins dödscertifikat, sa: ”Folk får dra sina egna slutsatser, endast de som var där vet vad som verkligen hände. I 20 år har jag varit läkare och jag har aldrig varit med om något liknande.”

Jenifer da Silva Gomes, Yasmins mor, sa: ”Vi kan inte förklara mirakler. De sker som Gud vill. Om det var hans vilja att vår dotter dog skulle vi acceptera det, men han tog henne tillbaka, så det måste finnas ett högre syfte med allt detta.”

4 kommentarer

  1. Fantastiskt. Men är det så att Gud kan bara uppväcka döda inom några dagar efter dödsfallet? Jag har frågat er flera gånger om ni vet någon som har gåvan att i Guds namn uppväcka döda. Min yngste son dog för sex månader sedan. Är allt möjligt för Gud? Kan min son uppväckas?

    Gilla

    1. Hej min vän! Inget är omöjligt för Gud, och Han kommer att uppväcka alla en dag. När den sista basunen ljuder kommer alla stå upp från sina gravar, det är vad Bibeln lovar. Så frågan är inte om, utan när. När Jesus dog uppstod många heliga avlidna enligt Matteus 27, så nog är Guds kraft inte begränsad till några dagar. Men det är Hans kraft och Hans beslut, vår uppgift är att älska och be.

      Jag frågade Francis Shongwe, som själv blivit uppväckt, varför vissa kommer tillbaka och andra inte. Hans svar var helt enkelt att det är de som kommer till Himlen som tar emot den största gåvan. Själv grät han när han vaknade igen för Himlen hade varit så underbart. Döden är smärtsam, men det är inte slutet utan början.

      Gud välsigne dig!

      Gilla

Vad tänker du?