Lämnar landet 2016

Folder om träningsåret

Idag fick jag min pastors välsignelse att konvertera till katol- nä jag bara skojar, jag har inte blivit tokig. Jag fick min pastors välsignelse att ansöka om ett träningsår hos Jesus Army i Storbritannien från och med sommaren 2016. Jag är som ni vet väldigt inspirerade av Jesus Army, framför allt för ett de förenar karismatik och evangelikal teologi med fullständig egendomsgemenskap i de kommuniteter som utgör basen för rörelsen. Under träningsåret kommer jag – om jag blir antagen – att få bo i en av dessa kommuniteter och dela kyrkans liv och aktiviteter.

Jag är helt övertygad om att fler kyrkor behöver praktisera egendomsgemenskap i kombination med att de evangeliserar offentligt och går i Andens kraft, och känner mig kallad av Gud att sprida en sådan apostolisk Jesusrörelse inte bara i Sverige utan i andra länder också. För det behövs den Helige Ande, och folk. Lärjungar som vill och vågar ge allt de har bokstavligen för att bygga Guds Rike, som på Bibelns tid.

Om du också känner dig inspirerad av Jesus Armys frikyrkliga egendomsgemenskap – kontakta mig. Kanske kan vi åka på training year tillsammans? Jag ber att fler och fler ska upptäcka att Apostlagärningarnas kristendom funkar idag och att det är det som gör oss hela. Vi behöver mer gemenskap, jämlikhet, enkelhet, tillbedjan och evangelisation; och en karismatisk, allt-delande 24/7-kyrka är väldigt bra på allt sådant.

gossar

2 kommentarer

  1. Härligt Micael, och när du haft ditt träningsår kommer du hem och startar Jesus Army här i Sverige kan man hoppas 😉

    Läste en artikel i kväll i tidningen dagen:

    http://www.dagen.se/kronikor/smolk-i-gl%C3%A4djeb%C3%A4garen-1.422405

    och kände frustration, att kyrkorna drivs som vilket företag som helst men med tanke på hur världs ekonomin raglar är jag förvånad att ”frikyrko Sverige” inte tänker lite längre i dessa frågor, man kopplar in sig på världens ekonomiska system och tar förgivet att den har guds välsignelse till evig tid.Bibeln säger att hades portar ska inte bli kyrkan övermäktig, men en belånad kyrkobyggnad exempelvis med anställda och räntor, ev höga löpande utgifter m.m..sen kommer ränte chock och storbanker som krachar , sen får ”guds” hus slå igen….höjden av parodi . männskligt skrytbygge jo….GUDS hus ? naaa…

    Gilla

  2. Kul att du ska till England! Skulle gärna ”haka”, men jag är ju en maka…och maken har du inte sett😊 sen hör det till saken att min gamla mor Hjördis, 95, bor hos oss etc, men hur tydligt är det inte att alla kastade in plånboken från början! Lycka till! Kanske rapture snart, förstås. Har du kollat Still small voice på youtube?
    Guds välsignelse/ebba

    Gilla

Vad tänker du?